GMINNY ZAKŁAD UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ Sp. z o. o. w Krupach
« Strona głównaPowrót »
2018-06-21 08:45:00 - Damian Krzyżanowski
Wyjaśnienia treści SIWZ nr 3 do przetargu nieograniczonego na: Dostawa w formie leasingu operacyjnego Z OPCJĄ WYKUPU FABRYCZNIE NOWEGO SAMOCHODU CIĘŻAROWEGO PRZEZNACZONEGO DO ZBIERANIA I WYWOZU ODPADÓW KOMUNALNYCH

Dotyczy: Dostawa w formie leasingu operacyjnego Z OPCJĄ WYKUPU FABRYCZNIE NOWEGO SAMOCHODU CIĘŻAROWEGO PRZEZNACZONEGO DO ZBIERANIA I WYWOZU ODPADÓW KOMUNALNYCH (nr sprawy: ZP.3/2018).

 

Wyjaśnienia treści SIWZ nr 3

 

Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, w związku z pytaniami Wykonawcy, Zamawiający udziela następujących wyjaśnień:

 

Pytania z dnia 20.06.2018 r.

 

Pytanie 1

Zwracamy uwagę, że w ust. 6 działu II pt. ,,Opisu przedmiotu zamówienia, Zamawiający zastrzegł, iż maksymalny czas usuwania awarii w okresie gwarancyjnym wynosi ,,do 48 godzin od momentu zgłoszenia (zgodnie z ofertą)”, co jest niezgodne z opisem kryterium udziału w postępowaniu określonym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zgodnie bowiem z opisem w/w kryterium zamieszczonym w rozdziale XVI ust. 3 pkt 2 SIWZ: ,,Przez czas reakcji serwisu Zamawiający rozumie przystąpienie pracowników serwisu do usunięcia awarii pojazdu”. Czas reakcji serwisu nie jest tożsamy z dokonaniem naprawy. Nie jest możliwym zatem jednoczesne przystąpienie do serwisu w ciągu 48h zgodnie z pkt XVI ust. 3 pkt. 2 SIWZ i jednoczesne naprawienie pojazdu. Mając na uwadze powyższe zwracamy się o odpowiednie skorygowanie opisu przedmiotu zamówienia, poprzez wskazanie w ust. 6 działu II pt. ,,Opisu przedmiotu zamówienia, iż maksymalny czas przystąpienia do usuwania awarii w okresie gwarancyjnym wynosi do 48 godzin od momentu zgłoszenia awarii (zgodnie z ofertą).

Jednocześnie wnosimy by okres 48 godzin na reakcję serwisową zarówno w ramach postanowień SIWZ jak i OPZ był liczony w ramach w dni roboczych tj. (poniedziałek – piątek). Wymaganie w każdym przypadku podjęcia reakcji, a już tym bardziej usunięcia awarii, jak określa to obecny zapis ust. 6 działu II OPZ w czasie do 48 godzin i to bez uwzględnienia dni wolnych od pracy oraz świąt mogłoby okazać się warunkiem niemożliwym do dochowania przez Wykonawcę w związku z czynnościami, jakie należy podjąć celem usunięcia awarii (wysłanie serwisu, zbadanie przyczyny awarii i przystąpienie do usunięcia awarii, wykonanie czynności naprawczych, ewentualne sprowadzenie części zamiennych), w szczególności w przypadku bardziej skomplikowanych napraw. Nadto wprowadzenie obowiązku reakcji serwisu w ciągu 48 godzin także w dni wolne od pracy oraz święta nie znajduje uzasadnienia w przepisach prawa pracy oraz nie uwzględnia ograniczeń i zakazów ruchu pojazdów ciężarowych wynikających z rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 31 lipca 2007 r. w sprawie okresowych ograniczeń oraz zakazu ruchu niektórych rodzajów pojazdów na drogach (Dz. U. nr 147, poz. 1040 ze zm.), zgodnie z którymi poruszanie się pojazdami ciężarowymi w określone dni i święta jest zakazane.

 

Odpowiedź 1

Zamawiający wyraża zgodę, aby okres 48 godzin na reakcję serwisową zarówno w ramach postanowień SIWZ jak i OPZ był liczony w ramach dni roboczych tj. (poniedziałek – piątek). Ponadto Zamawiający koryguje zapis działu II pt. „Opis przedmiotu zamówienia”, rozdział I, pkt 6.

W związku z powyższym modyfikuje się treść SIWZ:

  • dział I., ust. III, pkt 1, ppkt. 3 otrzymuje brzmienie: maksymalny czas reakcji serwisu w okresie gwarancyjnym – do 48 godzin dni roboczych (poniedziałek - piątek) od momentu zgłoszenia (zgodnie z ofertą);

  • dział II., rozdział I, pkt. 6 otrzymuje brzmienie: „maksymalny czas reakcji serwisu w okresie gwarancyjnym – do 48 godzin dni roboczych (poniedziałek – piątek) od momentu zgłoszenia (zgodnie z ofertą);

 

Dodatkowo gdziekolwiek w SIWZ jest zapis „czasie reakcji serwisu” Zamawiający rozumie przez to czas reakcji w dni robocze (poniedziałek – piątek).

 

Prezes Zarządu

Włodzimierz Błaszczak

Gminny Zakład Użyteczności Publicznej Sp. z o. o.
Krupy 72, 76-150 Darłowo
tel. +48 605 211 777 - fax: +48 94 716 63 87 - e-mail: gzup@post.pl
Administratorem danych osobowych jest Gminny Zakład Użyteczności Publicznej Sp. z o. o., Krupy 72, 76-150 Darłowo
Kontakt z IOD - e-mail: iod@gzup.gminadarlowo.pl lub pisemnie na adres Spółki. | Klauzula informacyjna RODO »
Nr konta PKO BP:
39 1020 2791 0000 7502 0336 8362
KRS: 0000625602
REGON: 364588468 NIP: 4990657295
Kapitał zakładowy - 3.625.000,00 PLN