Ogłoszenie nr 500018123-N-2018 z dnia 24-01-2018 r.
KRUPY:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 507229-N-2018
Data: 18/01/2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
GMINNY ZAKŁAD UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, Krajowy numer identyfikacyjny 364588468, ul. KRUPY 72, 76-150 KRUPY, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 605211777, 605211777, e-mail wlodzimierz.blaszczak@gzup.gminadarlowo.pl, tomasz.gondek@gzup.gminadarlowo.pl, faks 947166387.
Adres strony internetowej (url): http://gzup.gminadarlowo.pl
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2)
W ogłoszeniu jest: 2018-01-26, godzina: 12:00
W ogłoszeniu powinno być: 2018-01-30, godzina: 12:00
ZP.1.2018
Krupy, dnia 24.01.2018 r.
Dot. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr ZP.1.2018 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na
„Sukcesywną dostawę paliw płynnych dla potrzeb eksploatacji pojazdów samochodowych i urządzeń mechanicznych będących w dyspozycji GZUP Sp. z o.o. w 2018 rok”
WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ NR 1, ZMIANA TREŚCI SIWZ PRZEDŁUŻENIE TERMINU SKŁADANIA OFERT.
I. Zamawiający, działając na podst. art. 38 ust. 2 w związku z art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 24 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 z późn. zm.) dalej zwaną Pzp, informuje, że w dniu 22.01.2018 r. o godz. 13:50 do Zamawiającego wpłynął drogą elektroniczną wniosek o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Poniżej przedstawiono treść zapytań zawartych we wniosku wraz z wyjaśnieniami udzielonymi przez Zamawiającego:
Pytanie nr 1
Czy Zamawiający, w przypadku wyboru oferty Wykonawcy jako najkorzystniejszej, dopuści możliwość zmiany zapisu §5 ust. 2 wzoru umowy oraz pkt. 5 opisu przedmiotu zamówienia dla zadania II tak aby za sprzedane paliwo Sprzedawca wystawiał faktury zbiorcze dwa razy w miesiącu, tj. od 1do 15 dnia miesiąca oraz od 16 do ostatniego dnia miesiąca. Za datę sprzedaży uważa się ostatni dzień okresu rozliczeniowego?
Powyższa prośba spowodowana jest obsługiwanym programem rozliczeniowym.
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisu § 5 ust. 2 umowy (załącznik nr 4b) oraz pkt 5 opisu przedmiotu zamówienia.
- Zamawiający modyfikuje zapis § 5 ust. 2 wzoru umowy (załącznik nr 4b) na następujący: „Podstawą zapłaty za wykonanie przedmiotu zamówienia będzie zbiorcza faktura VAT wystawiona przez Wykonawcę dla Zamawiającego. Wykonawca zobowiązuje się do wystawiania zbiorczych faktur 2 razy w miesiącu, tj. następujących okresach dni miesiąca: 1-15, 16 - do ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego”.
- Zamawiający modyfikuje zapis pkt 5 zdanie 2 opisu przedmiotu zamówienia na następujący: „Podstawą zapłaty za wykonanie przedmiotu zamówienia będzie zbiorcza faktura VAT wystawiona przez Wykonawcę dla Zamawiającego. Wykonawca zobowiązuje się do wystawiania zbiorczych faktur 2 razy w miesiącu, tj. następujących okresach dni miesiąca: 1-15, 16 - do ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego”.
Pytanie nr 2
Czy Zamawiający zgodzi się na zmianę terminu płatności za faktury VAT od daty wystawienia faktury? (formularz ofertowy, rozdz. III pkt. 5 oraz ppkt. 5 pkt. 1 rozdz. XII SIWZ)
Powyższa prośba spowodowana jest obsługiwanym programem rozliczeniowym. W oferowanym systemie rozliczania transakcji bezgotówkowych termin płatności od daty dostarczenia faktury nie funkcjonuje z uwagi na brak możliwości rejestrowania daty wpływu dostarczenia faktury do siedziby Zamawiającego. Termin liczony od dnia wystawienia faktury jest terminem konkretnym i jasnym dla obu stron, co wyklucza wystawianie do każdej faktury noty korygującej do terminu zapłaty.
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisu terminu płatności za faktury VAT od daty wystawienia faktury (formularz ofertowy, rozdz. III pkt. 5 oraz ppkt. 5 pkt. 1 rozdz. XII SIWZ)
- Zamawiający modyfikuje pkt 5 rozdz. III formularza ofertowego na zapis „akceptujemy, iż zaplata za zrealizowane zamówienia następować będzie na zasadach opisanych we wzorze umowy w terminie ……. dni od daty wystawienia prawidłowej faktury wraz z wszystkimi wymaganymi załącznikami”.
- Zamawiający nie modyfikuje rozd. XII pkt 1 ppkt 5 SIWZ, albowiem zmiana zapisu w formularzu ofertowym w rozd. III pkt 5 nie pociąga za sobą konieczność zmiany rozdz. XII pkt 1 ppkt 5 SIWZ.
Pytanie nr 3
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie w §9 ust. 1 wzoru umowy dla zadania II zapisu: ,,Za przyczyny leżące po stronie Wykonawcy nie uważa się braku możliwości zakupu paliwa z powodu remontu stacji, dostaw paliw na stację, awarii”.
Wykonawca informuje, iż w przypadku wystąpienie jednej z powyższych sytuacji Zamawiający ma możliwość zakupu paliw na kolejnej, najbliższej stacji Wykonawcy.
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisu § 9 ust. 1 umowy (załącznik nr 4b) poprzez dodanie zadania drugiego o treści następującej ”Za przyczyny leżące po stronie Wykonawcy nie uważa się braku możliwości zakupu paliwa z powodu dostaw paliw na stację, awarii”.
Zamawiający nie wyraża zgody na uznanie „remontu stacji” jako przyczyny wykluczającej odpowiedzialność Wykonawcy za prawidłową realizację umowy.
Pytanie nr 4
Wykonawca prosi o modyfikację zapisu §5 ust. 5 wzoru umowy na: „zbiorczy raport z dokonanych transakcji bezgotówkowych w okresie za jaki wystawiona będzie faktura będzie zawierał następujące dane:
Szczegółowe informacje o transakcjach dokonanych przez poszczególnych kierowców na karty flotowe zamieszczane są w załączniku przekazywanym z każdą fakturą zbiorczą.
Załącznik do faktury zawiera:
- nazwy zakupionych produktów,
- numery kart flotowych, na które dokonano zakupów,
- numery rejestracyjne pojazdów,
- numery i nazwy miejscowości stacji paliw, na których przeprowadzono transakcje,
- daty transakcji,
- ilość i ceny zakupionych paliw lub liczbę towarów i usług,
- wartość (netto i brutto) paliw (towarów i usług),
- ilość i cenę zakupionych paliw/towarów i usług ,
- wartość poszczególnych transakcji brutto i ich sumę,
- stan licznika pojazdu w momencie zakupu na kartę flotową (o ile Klient wymaga od swoich kierowców podawania stanu licznika pojazdu przy transakcjach flotowych).
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację zapisu §5 ust. 5 wzoru umowy (Załącznik nr 4b), o którą wnosi pytający z uwagi na tożsame zapisy we wniosku pytającego z wzorem umowy dostarczonym przez Zamawiającego. Zamawiający w załączonym wzorze umowy w §5 ust. 5 dopuścił fakultatywnie „dzienne zestawienia lub wykaz wszystkich zakupów w okresie rozliczeniowym”. W ocenie Zamawiającego taki zapis nie wyklucza sposobu rozliczenia zakupów w sposób wskazany w pytaniu 4.
II. Działając na podst. art. 38 ust. 6 ustawy z dnia 24 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 z późn. zm.) termin składania i otwarcia ofert przedłuża się do 30.01.2018 r., Miejsce, godziny składania i otwarcia ofert oraz wniesienia wadium pozostają bez zmian.
III. W pozostałym zakresie Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia pozostaje niezmieniona.
Włodzimierz Błaszczak
Prezes Zarządu GZUP Sp. z o.o. w Krupach
W załączeniu do powyższych wyjaśnień